Terug naar boven

Vragen van therapeuten

Veelgestelde vragen top 5
Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel en ook op dat adres vindbaar te worden. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen makkelijk kan onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?
  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je therapievormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Reken hiervoor tussen 5 à 10 werkdagen.
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Massage.be gelooft in de filosofie dat een massagetherapeut kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een massagetherapeut vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar in de zoekresultaten?

Om de snelheid van de site te garanderen worden onze zoekresultaten slechts iedere 24 uur geïndexeerd. Aanpassingen worden dus pas na 24 uur opgenomen. Op je profiel kan je de aanpassingen wel steeds onmiddellijk controleren.

1. Praktijk aanmelden / inloggen
Hoe kan ik mij aanmelden?
  • Klik bovenaan rechts op ' Registreer' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul je voornaam, naam en e-mailadres in. Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd. Om aan te kunnen melden dien je steeds akkoord te gaan met de verklaring rond waarheidsgetrouwe informatie en de disclaimer en gebruikersvoorwaarden.
  • Hierna krijg je een e-mail met bevestigingslink toegezonden. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht kwam in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging via deze link kan je doorgaan naar de loginpagina.
  • Als je ingelogd bent kun je je gegevens invullen door onderaan te klikken op 'Volgende'.
  • Na bewaring is je profiel aangemaakt en ontvang je automatisch een uitnodiging tot betaling. Je profiel komt online na verwerking van die betaling. Die verwerking gebeurt meteen voor zij die met een banking-app of bankkaart betalen. Betaal je per overschrijving, reken dan op 2 tot 3 werkdagen.
  • LET OP: Het kan tot 1 dag duren voor je vindbaar bent in onze zoekfunctie. Je kan je profiel wel al controleren via de knop 'Bekijk profiel' in het overzicht van Jouw praktijkprofielen.
  • Heb je reeds een profiel en wens je een tweede aan te maken, log dan eerst in en klik op de knop 'Maak een nieuw profiel'. Selecteer de gewenste website en vervolg het aanmaakproces.
  • Je kan je rechts bovenaan steeds opnieuw inloggen om je gegevens aan te passen.
Hoe plaats ik een cursus, workshop of opleiding als masseur/masseuse?

Wanneer ik al een persoonlijk profiel heb als massagetherapeut

  • Log in met je inlog-gegevens (emailadres en wachtwoord).
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je bestellen door bij onderdeel ‘Cursussen’ bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits ’. Zodra de betaling ontvangen is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen. Je activiteit komt dan automatisch online na het verwerken van je betaling.
  • Bij het onderdeel ‘Cursussen’ kan je een cursus, workshop of opleiding invoegen door op ‘Activiteit toevoegen’ te klikken. Vul hier de informatie over jouw activiteit in. Vul zoveel mogelijk informatie in.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online.

Wanneer ik nog geen persoonlijk profiel heb

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn.
  • Wens je een profiel als massagetherapeut, registreer dan eerst als massagetherapeut. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Vul je naam en emailadres in. Hierna krijg je een e-mail met met bevestigingslink. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging van je emailadres kan je verder inloggen.
  • Je kan nu jouw gegevens inbrengen door telkens op 'volgende' te klikken. Eens volledig ingevuld wordt het profiel aangemaakt en kan je verder ook activiteiten aanmaken zoals hierboven beschreven.
Hoeveel kost een vermelding?
Ik heb geen login-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
  • Het kan enkele minuten duren voor je de login-mail ontvangt.
  • Controleer of de login-mail in je map met ongewenste berichten of spambox zit. Is dit het geval, klik dan op ‘verplaatsen naar inbox’ of ‘not spam’ en neem onze contactadressen op in je contactenlijst (info @ vind-een-massage.be). Zo komen de aanmeldingen van nieuwe cliënten ook in je inbox terecht.
    Bij een gmail-account kan je best via de standaard website inloggen (www.gmail.com. Dus niet via het mail-programma op je tablet of smartphone). Aan de linkerkant klik je op 'meer' en ga je naar 'Spam'. Klik op 'niet-spam'.
  • Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘ongewenste berichten’ of ‘spam’, klik dan op 'contacteer webbeheerder' onderaan de website en omschrijf hier je probleem. Vermeld ook zeker je telefoonnummer.
Hoe log ik me in?
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘Login’ (dus niet op ‘Schrijf je in als massagetherapeut’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuw wachtwoord opvragen?
  • Je kan ten allen tijde een nieuw wachtwoord aanvragen. Klik daarvoor bovenaan de pagina op Login en klik verder op ‘wachtwoord vergeten?’.
  • Vul op de ‘wachtwoord vergeten’-pagina je e-mailadres in en klik op ‘verzend’. Je zal een e-mail ontvangen met daarin een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kan instellen. Het kan enkele minuten duren voor je deze ontvangt. Kijk zeker ook in je spambox of map met ongewenste berichten of de e-mail daar terecht is gekomen.
  • Na het aanpassen van je wachtwoord kan je opnieuw gewoon inloggen.
Wat is het verschil tussen een organisatorenprofiel en een massagetherapeutenprofiel?

Voorzie je activiteiten zoals cursussen of workshops, dan kan je kiezen tussen een profiel als organisator of massagetherapeut. Wij zetten de verschillen tussen de beide profielen even voor je uit.

Ben je een massagetherapeut die graag enkele cursussen op poten wil zetten? Dan is de beste keuze voor jou nog steeds een massagetherapeutenprofiel. Je geniet dan van alle voordelen van zo’n profiel zoals

  • een eigen webpagina op onze website
  • vindbaarheid via de zoekfunctie
  • linken naar je eigen website(s)

Daarbovenop kan je ook cursussen plaatsen wanneer je hiervoor de nodige credits aankoopt. Zo worden je activiteiten gekoppeld aan je profiel. Meer info over het aankopen van credits en het plaatsten van activiteiten vind je hier: Hoe plaatst ik cursussen als massagetherapeut?

Wat is dan een organisatorenprofiel? Maak je deel uit van een (opleidings)vereniging of ben je een niet praktiserend massagetherapeut en geef je enkel cursussen (en is er dus bijgevolg geen praktijk verbonden aan de cursussen die je geeft), dan kan je een organisatorenprofiel aanmaken.

Een organisator heeft wel een profiel, maar is niet vindbaar via de massagetherapeuten-zoekresultaten. Het profiel is enkel toegankelijk via de link vermeld op de cursuspagina. De cursussen die je organiseert zijn natuurlijk wel vindbaar via de bijhorende cursus-zoekresultaten. Elke jaarinschrijving als organisator bevat automatisch 15 credits. Hier kan je meer info terugvinden over de prijzen van een organisatorenprofiel en credits.

Ik heb me foutief ingeschreven als organisator, maar wens me in te schrijven als massagetherapeut (of andersom). Wat moet ik doen?
  • Je e-mailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als massagetherapeut OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde e-mailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een e-mail sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als massagetherapeut.
Waarom kan ik geen groepsprofiel aanmaken?

Het team van Vind een Massage.be gelooft in de filosofie dat een massagetherapeut kiezen een heel persoonlijk proces is. Om ervoor te zorgen dat iedereen een massagetherapeut vindt die bij hen past, kiezen we er dan ook voor om elk profiel te binden aan één persoon. Op die manier krijgt de cliënt een zo duidelijk mogelijk beeld van diegene waarmee ze uiteindelijk in zee beslissen te gaan.

Ook voor de transparantie en correctheid van de gegevens is dit van belang. Alle specialisaties, opleidingen en eventuele erkennings- en inschrijvingsnummers zijn immers persoonsgebonden.

Je kan wel steeds in je persoonlijke tekst en in het veld ‘praktijknaam’ verwijzen naar je groepspraktijk of collega’s. Er worden ook 3 externe linken voorzien om door te verwijzen naar de website van je groepspraktijk of je persoonlijke site.

Maak je deel uit van een groepspraktijk en hebben vier of meer leden van die praktijk een profiel op onze website? Vraag dan wel zeker naar onze groepskorting.

Mijn btw nummer wordt niet aanvaard. Hoe komt dat?

Alle btw nummers die worden ingevoerd op Vind-een-Massage.be worden gecontroleerd in VIES. Dat is de database voor de uitwisseling van btw-gegevens in Europa. Zo zijn we zeker dat we correct factureren - belangrijk voor jou én voor ons.

Krijg je de melding dat je btw nummer niet klopt, dan kan je een aantal zaken controleren:

  • Geef je het nummer correct in? Dat betekent BE + 9 cijfers. Ga ook zeker na of je geen typefouten gemaakt hebt.
  • Is je btw nummer geactiveerd?
  • Is je btw nummer geactiveerd voor VIES? Dit is een aparte activatie die soms niet parallel gebeurt met je btw-nummer activatie. Vraag hier dus ook zeker naar.

Deze laatste twee zaken kan je controleren door contact op te nemen met de dienst btw validatie van de FOD Financiën. Dat kan op het nummer (+32) 2 5774030 of via mail op vat.validation(at)minfin.fed.be.

Zijn bovenstaande zaken gecontroleerd en in orde maar wordt je btw nummer nog steeds niet herkend? Neem dan contact met ons op.

Kan ik een profiel aanmaken voor (één van) mijn medewerker(s)? Wat als ze de praktijk verlaten?

Als hoofd van een groepspraktijk wil je misschien graag een profiel voorzien voor je collega-hulpverleners binnen de praktijk. Een aanrader, want het zorgt voor een breder doelpubliek én een algemeen betere vindbaarheid voor de groepspraktijk. Het is dus zeker mogelijk om een profiel aan te maken voor je medewerkers.

Waar moet je rekening mee houden?

Je zal voor iedere persoon een nieuw account en profiel moeten aanmaken. Het is namelijk niet mogelijk om binnen één account profielen op verschillende namen te voorzien. Je zal ook voor ieder account een ander mailadres moeten gebruiken.

Zorg er ook voor dat de erkenningen, registratienummers etc. op het profiel verbonden zijn aan de persoon waarvoor je het profiel aanmaakt. (We controleren regelmatig of de ingevoerde nummers en de persoonsnaam overeen stemmen.)

Waar vragen we je rekening mee te houden?

We zijn grote voorstanders van persoonlijke zorgverlenging. Daarom geven we de voorkeur aan een écht persoonlijk profiel.

  • Zorg er bij voorkeur voor dat bezoekers rechtstreeks in contact kunnen staan met de persoon waarvan de naam en gegevens gebruikt worden op het profiel. Zorg alvast voor een toegewijd mailadres.
  • Laat de persoon in kwestie ook zelf inhoud voorzien voor het profiel. Denk bijvoorbeeld aan de persoonlijke tekst - ieders aanpak is anders. Zo krijgen onze bezoekers een correcte en representatieve eerste indruk.
  • Neem steeds de naam van de praktijk en een link naar jullie website op in het profiel. Zo boost je je naamsbekendheid én de vindbaarheid van je eigen site.

Wat als een medewerker je praktijk verlaat?

Maak standaard goede afspraken met je medewerkers rond het beheer van het profiel.

Bekostigde de medewerker zelf het profiel, dan kunnen zij de inhoud natuurlijk vrij aanpassen aan hun eventuele nieuwe praktijklocatie. Een mogelijke vervanger kan steeds een nieuw account en profiel aanmaken.

Betaalde de groepspraktijk het profiel, dan is het meestal logisch dat het account ook in bezit blijft van de praktijk. Zij behouden dan het recht om het profiel te beheren en aan te passen, bv. naar de gegevens van een nieuwe collega. Daarvoor kan steeds contact opgenomen worden met ons.

Wist je trouwens dat we groepspraktijkkorting voorzien vanaf 4 profielen op één praktijklocatie? Lees er hier meer over →

Heb je nog vragen over het aanmaken of beheer van een profiel voor medewerkers? Neem dan zeker contact met ons op.

2. Profiel ingeven / aanpassen
Hoe maak ik mijn profiel volledig?
  • Belangrijk: verouderde browsers zoals Internet Explorer worden door heel wat moderne websites niet meer ondersteund. Het is dan ook mogelijk dat bepaalde delen van de profielbewerking in deze browser niet werken. Wij raden aan om je aanpassingen te doen in Firefox, Google Chrome of Edge. Deze browsers zijn eenvoudig, veilig en snel te downloaden.
  • Log in en klik in de zijbalk rechts (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer Bewerk profiel onder het profiel dat je wenst aan te passen en doorloop de profielbewerking door onderaan op 'volgende' te klikken. Voltooide je eerder al je profiel en wens je zaken aan te passen, dan kan je bovenaan naar het tabblad van je keuze doorklikken. ( Locatie en contact | Zoektermen | Persoonlijke en praktische info). Daar kan je al je gegevens aanvullen of aanpassen.
  • Bij de massagevorm kan je je selectie maken door jouw gekozen termen van links naar rechts te slepen. Houd de linkermuisknop ingedrukt op een term in de linker kolom en sleep die naar het balkje aan de rechterzijde. Wanneer er een stippellijn tevoorschijn komt kan je je muisknop loslaten en zal de term geselecteerd worden. Herhaal dit voor alle termen die je wenst toe te voegen.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid in door de geselecteerde massagevormen naar boven of onder te verslepen. Dit doe je net zoals bij de selectie door de linker muisknop ingedrukt te houden en naar boven of onder te bewegen binnen de rechter kolom. De eerste 7 termen zullen weergegeven worden bij je verkorte weergave binnen de zoekresultaten.
  • Cursussen of workshops kan je aanmaken bij onderdeel 'Cursussen'.
Het (de)selecteren van de zoektermen lukt me niet. Hoe gaat dit in z’n werk?

Zoektermen zijn de hoeksteen van je profiel. Ze bepalen, samen met je locatie, wanneer je wel en niet vindbaar bent. Het is dus zeer belangrijk om steeds de correcte termen te selecteren.

Belangrijk: het selecteren van termen werkt (nog) niet op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Je zal dus een PC of laptop moeten gebruiken om deze bewerking te doen.

Nieuwe termen selecteer je door ze van links naar rechts te slepen. Selecteerde je nog geen termen, dan sleep je je eerste term naar het vakje ‘Sleep je zoektermen hierheen’. Pas wanneer je een stippellijn ziet laat je los; je term staat nu geselecteerd.

Sleep de termen dus NIET naar het vakje ‘Zoeken in deze lijst’. Je krijgt dan de term ‘arbitrary’ te zien en je termen zullen niet geselecteerd blijven staan

Selecteerde je al één of meerdere zoektermen? Nieuwe termen versleep je dan OP de termen die er al staan. Je zal dan opnieuw een stippellijn zien verschijnen wanneer je de term kan loslaten.

Eens je alle termen geselecteerd hebt (en je bij het aanmaken van een nieuw profiel de andere gegevens hebt aangevuld), klik je op ‘Profiel opslaan’. Je aanpassingen worden dan bewaard.

Heb je vragen bij het selecteren van de termen die hier niet beantwoord worden? Neem dan gerust contact met ons op.

Is het belangrijk om een foto op mijn profiel te plaatsen?
  • Een massagetherapeut met een foto of logo wordt meer gecontacteerd, neem dus de tijd voor het zoeken van een passende foto.
  • Door het zien van jouw foto kan de cliënt een ‘gezicht’ op jou kleven. Neem best een neutrale en duidelijke foto waar je ontspannen en spontaan op staat.
  • Je kan ook kiezen voor je logo of een foto van je praktijk. Groepsfoto’s raden wij af.
Hoe plaats ik een foto?
  • Een foto toevoegen doe je door in te loggen en te klikken op 'bewerk profiel'. Hier vind je 3 tabbladen. Foto's kunnen toegevoegd worden in het derde tabblad met persoonlijke informatie. In het eerste selectievak plaats je je profielfoto, in het tweede vak kan je extra afbeeldingen (een foto van je praktijk, een logo etc.) plaatsen.
  • Plaats enkel een foto met jpeg of png formaat. Andere formaten zijn niet toegelaten. Foto's mogen ook niet groter zijn dan 12MB.
  • De gegevens in je profiel worden meteen aangepast, maar het kan 24 uur duren voor je foto zichtbaar is in de zoekresultaten.
Hoe maak ik de layout van mijn tekst op?

Werkwijze voor gebruik van Opmaak:

  1. Plak of type je tekst. Neem je de tekst over uit Word, dan kan je hem best even plakken in kladblok voor je hem in de tekstverwerker plaatst.
  2. Herstructureer je tekst als volgt. Voeg volle (enter) of halve enters (shift spatie) toe om de nodige ruimte te creëren.
  3. Geef nu je tekst de nodige stijl via de iconen bovenaan. Gebruik de alinea-knop voor titels. Dit oogt mooier dan gewone vette tekst en geeft ook de belangrijkheid mee van bepaalde woorden aan zoekrobotten zoals Google. Plaats belangrijke woorden dus altijd in je titel!
  4. Verwijder eventueel het teveel aan enters.

NB. Wij raden het gebruik van Internet Explorer af bij gebruik van de website. Gebruik alternatieven zoals Firefox, Edge of Google Chrome.

Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar op mijn profiel?
  • Om de snelheid van de site te garanderen worden de zoekresultaten 24u bewaard. Alle aanpassingen zijn dus na 24u zichtbaar. In jouw profiel worden de aanpassingen meteen doorgevoerd.
Kan ik mijn wachtwoord zelf veranderen?
  • Eens je ingelogd bent en de noodzakelijke gegevens ingevuld hebt, kan je je wachtwoord zelf veranderen in een door jou gekozen wachtwoord, via het onderdeel ‘inloggegevens’.
Ik wil mijn e-mailadres veranderen. Hoe doe ik dat?
  • Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina op Inloggegevens (of onderaan de pagina op smartphones). Vul je huidige wachtwoord en je gewenst e-mailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuwe e-mailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas na bevestiging wordt de aanpassing aan je e-mailadres doorgevoerd.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt controleer je best even je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'. Voeg onze contactadressen (info a vind-een-massage.be) ook toe in de contactenlijst van je nieuwe e-mailadres.
  • Kijk na of alles vlot verloopt: Stuur jezelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt in je inbox. De testaanvraag niet ontvangen? Lees dan even onze informatiepagina over het vlot ontvangen van onze e-mails.
Kan ik zelf de gegevens van mijn persoonlijke pagina aanpassen?
  • Je kan alle gegevens op je persoonlijk profiel zoals je adres, praktijknaam, hoofdactiviteit, persoonlijke tekst enz. op eender welk moment zelf aanpassen.
  • Log in en klik in de kolom rechts op de pagina (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen. Selecteer het profiel dat je wil bewerken en vul je gegevens aan door onderaan telkens op ‘volgende’ te klikken'. Op die manier kan je je volledige profiel doorlopen en nagaan waar aanpassingen nodig zijn.
  • We raden je aan je naam, voornaam, gemeente en je hoofdmassagevorm enkel aan te passen indien dit strikt noodzakelijk is. Deze gegevens bepalen het adres (de url) van je persoonlijke pagina en na elke aanpassing ben je een tijdje minder goed vindbaar via Google.
  • Ook de gegevens van je cursus, workshop of opleiding kan je aanpassen. Enkel de startdatum, gemeente en periode of cursustype kunnen niet worden veranderd eens je activiteit actief staat.
Kan ik een oud profiel opnieuw online plaatsen?

Ja, en graag!

Wanneer je profiel offline gaat blijven je account- en profielgegevens steeds bewaard, tenzij je een expliciete aanvraag indiende om je gegevens te laten verwijderen uit ons systeem. Je account blijft steeds toegankelijk zodat je na een eventuele offline-periode de draad eenvoudig opnieuw kan oppikken.

Ook voor je vindbaarheid in Google is je oud profiel heractiveren een pluspunt. We hebben er namelijk voor gezorgd dat Google je link blijft onthouden. Google houdt van ononderbroken vindbaarheid en zal dus je oude link sneller hoger ranken, terwijl een nieuwe link een nieuwe geschiedenis moet opbouwen.

Hoe updaten? Log in met je emailadres en open het profiel dat je wil opfrissen.

Hoe heractiveren? Om je profiel opnieuw online te plaatsen dien je een betaling uit te voeren. Dat kan in het overzicht van je profielen via de knop ‘Plaats actief’ of in het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’ via de link ‘Betaal nu’. Wanneer je bij je betaling kiest voor Bancontact komt je profiel meteen na betaling terug online. Bij een overschrijving duurt dit wat langer.

Vind je geen betalingsknoppen? Contacteer ons dan gerust! Wij sturen je dan zo snel mogelijk een betalingslink zodat je opnieuw je toekomstige cliënten kan bereiken.

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Klik dan op de inlogpagina op ‘Wachtwoord vergeten?’. Wij sturen je een e-mail waarmee je je wachtwoord kan resetten. Kan je de e-mail niet meteen terugvinden, check dan even je spambox.

Ik beoefen een massagevorm die niet in de lijst staat. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als je een massagevorm beoefent die niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
  • De massagevorm moet voldoende bekendheid genieten of er moet voldoende vraag naar zijn voordat hij kan toegevoegd worden. Spreek je collega’s dus aan om een profiel aan te maken en/of ons te vragen de nieuwe massagevorm toe te voegen op de website.
  • Voeg een omschrijving toe van de massagevorm die je wil laten opnemen op de site. Zo krijgt de bezoeker deskundige informatie.
Jullie e-mails komen in mijn Gmail reclame-folder terecht. Hoe los ik dat op?

Gmail splitst je inkomende berichten op in drie categorieën: primair, sociaal en reclame. Spijtig genoeg hebben wij geen invloed op de map waarin onze e-mails terechtkomen. Gmail maakt die bepaling helemaal zelf.

Er zijn wel een aantal stappen die jij kan nemen om onze berichten in je primaire inbox te ontvangen:

  • Voeg ons mailadres (info a vind-een-massage.be) toe aan je vertrouwde contactpersonen
  • Verplaats berichten van ons die in een andere map terecht komen consistent naar de primaire berichten
    • Doe dit best op een laptop of PC. Je kan de e-mail dan gewoon verslepen van de ene naar de andere map. Sleep de e-mail naar het juiste tabblad bovenaan de pagina.
  • Ontvang je onze berichten nog steeds niet in je inbox met bovenstaande, dan kan je een filter instellen.
    • Open de uitgebreide instellingen via het tandwieletje rechts bovenaan.
    • Ga naar het tabblad 'Filters en geblokkeerde adressen'
    • Klik op 'Nieuwe filter maken'
    • Voer bij 'Van:' ons e-mailadres in (info a vind-een-massage.be)
    • Klik op 'Filter maken'
    • Vink 'In volgende categorie plaatsen:' aan EN selecteer 'Primair'
    • Klik nogmaals op 'Filter maken'

Met bovenstaande methoden komen onze berichten ongetwijfeld op de juiste plek terecht. Toch nog problemen? Neem dan gerust contact met ons op.

Ik wil mijn profiel stopzetten. Hoe doe ik dat?

Denk je eraan om je profiel stop te zetten? Dat is spijtig! Zorg er alvast voor dat je geïnformeerd bent over wat je profiel, naast rechtstreekse contactverzoeken via e-mail, allemaal opbrengt. Deze info is mogelijk interessant voor je: Je profiel verlengen of stopzetten?

Toch permanent stopzetten? Dan heb je twee opties:

  • Via de link onderaan de laatste herinneringse-mail die je van ons ontving
  • Via je Betalingsoverzicht waar je op het vuilbakje kan klikken naast het verlengingsorder dat je wenst te annuleren.

Via die linken kan je uitschrijven en je reden van stopzetting meegeven of een opmerking achterlaten. Je kan ook aangeven of je onze nieuwsbrieven in de toekomst al dan niet nog wenst te ontvangen.

Opgelet: op deze manier geef je aan dat je je profiel niet wenst te verlengen en dat je niet meer wenst te betalen voor de diensten van Vind-een-Massage.be. Je gegevens worden niet gelijktijdig verwijderd.

In het verleden werden heel wat stopgezette profielen toch nog opnieuw geactiveerd. Daarom kiezen we ervoor om je gegevens na jouw stopzetting nog te bewaren op onze beveiligde servers.

Wil je toch alles laten verwijderen? Stuur ons dan gerust een bericht via het contactformulier.

Ik neem een (korte) pauze. Hoe kan ik mijn profiel offline plaatsen?

De online/offline status van je profiel is steeds in jouw handen. Je kan die dan ook ten allen tijde zelf aanpassen. Er zijn echter wel een aantal zaken waar je rekening mee kan houden.

Stop je slechts tijdelijk met je activiteiten wegens zwangerschap, kortstondig ziekteverlof e.d., dan raden wij het offline plaatsen van je profiel af. Waarom? Gedurende de loopduur van je profiel bouw je geschiedenis op bij zoekrobotten zoals Google. Plaats je je profiel offline, dan verlies je die geschiedenis, waardoor je bij het opnieuw online plaatsen enige tijd minder goed vindbaar zal zijn, en mogelijk minder hoog getoond wordt in de zoekresultaten.

Een alternatief voor het offline plaatsen is om je profiel online te houden maar bovenaan je persoonlijke tekst te vermelden dat je tijdelijk niet aan het werk bent. Je kan dan ook je telefoonnummer verwijderen om jezelf tijdelijk minder goed bereikbaar te maken.

Kies je er toch voor om je profiel offline te plaatsen, dan kan dat als volgt:

  • Log in en klik op Betalingsoverzicht
  • Klik op het icoon van het nu nog groene mannetje naast het profiel dat je offline wenst te plaatsen. Het icoontje zal rood worden. Je staat offline.
  • Wil je je profiel opnieuw online plaatsen, dan klik je opnieuw op het icoontje. Indien je profielduur nog steeds loopt, zal het mannetje opnieuw groen worden.
  • Is je profielduur verlopen? Voer dan eerst een betaling uit door bij je Betalingsoverzicht op 'Plaats actief' te klikken. Je profiel zal na ontvangst van je betaling opnieuw online komen te staan.

Belangrijk: de termijn van je profiel wordt niet gepauzeerd tijdens je offline periode en blijft dus verder lopen.

3. Online betaling & facturatie
Ik wens de betaalgegevens opnieuw te onvangen. Hoe doe ik dit?
  • Log je in en klik rechts in de zijbalk op het onderdeel 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling: 'Stuur me de e-mail met betalingsgegevens opnieuw'.
  • Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.
Is het veilig om rechtstreeks online te betalen?

Natuurlijk. Dankzij krachtige beveiligingstools worden je financiële gegevens uitstekend beschermd tijdens je online betaling. Je kan dus met een gerust hart je betaling uitvoeren.

Wat is Mollie?

Onze online betalingen verlopen via payment provider Mollie. Deze betaalinstelling voldoet aan alle eisen van de Autoriteit Financiële Markten waardoor de transactie van geld steeds op een extreem veilige manier verloopt.

Via welke betaalmethoden kan ik betalen?

Je kan snel en eenvoudig online betalen via BanContact / Mister Cash, KBC, Belfius, Visa / Mastercard / American Express of via een overschrijving. Selecteer je betaalmethode naar keuze en volg het stappenplan.

Je profiel komt meteen online na je betaling.

Moet ik het bedrag excl of incl btw betalen? En waarom?
  • Betaal steeds het bedrag incl btw.
  • Ben je niet btw-plichtig? Ook dan dien je btw te betalen. Btw is namelijk afhankelijk van het bedrijf, niet van jou als klant. Aangezien Vind-een-Massage.be btw-plichtig is zijn we verplicht btw te rekenen aan onze klanten. Wanneer je niet btw-plichtig bent hoef je zelf geen btw te vragen aan jouw cliënten.
Mijn kaartnummer wordt niet herkend.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.
Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Ik krijg een foutmelding na het invoeren van mijn kaartnummer.

Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven. Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer.

Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.

Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.

Het uitvoeren van de betaling lukt niet.
  • Controleer of je kaart geschikt is voor deze betaalmethode. Creditkaarten of betaalkaarten kan je enkel gebruiken bij optie 'Visa / Master Card / American Express'.
  • Controleer of je je kaartnummer correct hebt ingegeven.
  • LET OP: Het kaartnummer van je bankkaart bestaat in totaal uit 17 cijfers + op het einde eventueel een extra letter met cijfer. Geef enkel de eerste 17 cijfers in. En niet de extra letter met cijfer.
    Voorbeeld: ‘CARD: 6703 2421 1245 0108 9 N4’. In dit geval moeten de 17 cijfers ‘67032421124501089’ in het balkje staan. ‘N4’ mag niet worden ingegeven.
  • LET OP: Geef je kaartnummer in (17 cijfers), en niet je rekeningnummer (dat begint met BE).
  • LET OP: Zorg ervoor dat je de een nul (0) ingeeft als cijfer 0 en niet als letter o.
  • Zorg dat je de juiste code ingeeft.
  • Controleer of je rekeningsaldo toereikend is.
  • Mogelijks was er een kleine storing in je internetverbinding tijdens de online betaling.
  • Mogelijks wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken.

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Mijn betaling wordt geweigerd. Hoe komt dat?

Kijk even het volgende na:

  • Kies de juiste betaalwijze. Woon je in België? Gebruik dan je gewone bankkaart en selecteer ‘Bancontact’. Woon je in Nederland? Kies voor iDeal als betalingswijze.
  • Geef het juiste kaartnummer in. Opgelet: verwar je kaartnummer niet met je rekening- of accountnummer. Het kaartnummer dat je moet ingeven, vind je op de voorkant van je bankkaart en bestaat uit 20 tekens.
  • Is je saldo toereikend?
  • Liep er iets mis met je internetverbinding tijdens de online betaling?
  • Wachtte je te lang en werd de verbinding daardoor automatisch verbroken?

Lukt het nog steeds niet om te betalen? Neem dan contact met ons op.

Hoe weet ik of mijn betaling goed gelukt is?

Je betaling is goed gelukt wanneer je op de afrondingspagina terecht komt. Hierop staat duidelijk vermeld dat je betaling geslaagd is. Je ontvangt ook automatisch de voldane factuur ter bevestiging. Na inloggen kan je via de knop ‘Betalingsoverzicht’ op je account ook zien of je betaling verwerkt is. Opgelet: bij een overschrijving kan dit enkele dagen duren.

Kan ik later betalen?

Natuurlijk. Je kan op elk moment je profiel activeren door in te loggen en op ‘Plaats actief’ te klikken. Betalen kan ook via het onderdeel ‘Betalingsoverzicht’, of via de betaallink die je van ons bij de betalingsuitnodiging per e-mail ontvangen hebt.

Kom ik meteen online na betaling?

Nadat we jouw betaling goed ontvangen hebben, komt je profiel meteen online. Dit is dus zeker het geval bij een online betaling. Bij een overschrijving kan het enkele dagen duren alvorens we jouw betaling verwerkt hebben.

LET OP: Het kan tot 1 dag duren voor je ook vindbaar bent in onze zoekfunctie. Je kan je profiel wel al controleren via de knop 'Bekijk profiel' in het overzicht van Jouw praktijkprofielen.

Wanneer ontvang ik een factuur?

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch je voldane factuur via e-mail toegestuurd. Je kan jouw facturatiegegevens invoeren in je profiel.

Ik heb geen factuur ontvangen, wat nu?

Je ontvangt een factuur zodra we jouw betaling goed ontvangen heb. Het is mogelijk dat het even duurt alvorens deze goed verwerkt is.
Kijk zeker ook de spam in je mailbox na, het kan dat de e-mail per ongeluk daar is terechtgekomen. Op je profiel kan je onder ‘Betalingsoverzicht’ zien of de factuur verzonden is.
Toch niet ontvangen? Laat het ons weten!

Kan ik mijn factuur nog laten aanpassen nadat ik deze reeds ontvangen hebben?

Onze facturen worden automatisch opgemaakt door ons betalingssysteem op het moment dat we je betaling ontvangen hebben. Daarom vragen we allereerst om na te kijken of alle facturatiegegevens op je profiel correct zijn voor je een betaling uitvoert. Staan er toch incorrecte gegevens op je factuur, dan kan je binnen hetzelfde kwartaal je gegevens (naam, adres, BTW nr. e.d.) nog laten aanpassen. Is je factuur ouder, dan kunnen wij enkel je adres aanpassen.

Voor vragen in verband met facturatie die niet in de FAQ werden beantwoord kan je ons steeds contacteren.

4. Domiciliëring en profielverlenging
Hoe interpreteer ik mijn statistieken? (Contactverzoeken, telefoon en website.)

De statistieken die je ziet op je statistiekenpagina of in de verlengingsherinneringen die je van ons ontvangt, zijn steeds correct. Het is wel zo dat we het ene cijfer concreter kunnen weergeven dan het andere, omdat we vanzelfsprekend op sommige vlakken over beperktere info beschikken.

De contactverzoeken zijn hetgene in je statistieken waar het cijfer 100% exact is. Ieder contactverzoek dat ingevuld wordt op jouw profiel, wordt rechtstreeks aan jou bezorgd. Je vindt ze terug in de inbox van je eigen e-mailaccount, of via ‘Contactverzoeken’ in het menu van je account.

De cijfers voor de telefoon zijn zeker correct, maar minder concreet. Het is namelijk zo dat wij bijhouden hoe vaak onze bezoekers op het telefoonnummer op jouw profiel klikken. Maar, omdat wij natuurlijk niet beschikken over jouw telefoongegevens of die van de bezoekers, kunnen wij niet controleren wie jou uiteindelijk effectief telefonisch gecontacteerd heeft.

De telefoonkliks zijn verder niet altijd alleen van nieuwe cliënten. Het kan hier ook gaan om bestaande cliënten die je telefoonnummer nodig hadden, of om bezoekers die je pas in de toekomst zullen contacteren. Het is alvast een mooie inschatting van de interesse in je profiel.

De cijfers voor je websites zijn gelijkaardig aan je telefoonkliks. Wij kunnen bijhouden hoe vaak er naar één van je websites is doorgeklikt, maar eens onze bezoekers onze website verlaten en op die van jou terecht komen, is het onmogelijk om bij te houden wat ze daar doen. Heb je een tracking tool (zoals bv. die van Google Analytics) geïnstalleerd, dan kan je dat wel zelf nagaan.

Zowel bij je telefoonkliks als bij de websites gaan we ervan uit dat je weldegelijk door een zeker percentage aan bezoekers gecontacteerd wordt. Dat kan dan uiteraard telefonisch, of via de contactopties op je eigen website.

Vraag daarom zeker steeds na hoe bezoekers bij jou terecht kwamen, en differentieer duidelijk tussen je eigen website en je profiel op Vind-een-Massage.be. Die twee worden soms wel es door elkaar gehaald.

Heb je nog vragen over je statistieken of lijkt er iets niet te kloppen, neem dan gerust contact met ons op.

Waarom ontvang ik eerst een uitnodiging tot betaling en erna pas de factuur?

Vind-een-Massagetherapeut wil de massagetherapeuten elk jaar vrij laten kiezen of ze hun vermelding wensen te verlengen en voor hoeveel jaar.
Daarom werken we dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou gegeven hebt, je verplicht zou zijn om toch de factuur te betalen. Wij zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via email toegezonden. Reken op 5 à 10 werkdagen tussen je betaling en verwerking van je betaling. Je betaalt dus best geruime tijd op voorhand, zodat je profiel niet (tijdelijk) offline gaat en zijn opgebouwde geschiedenis behouden kan worden.

Hoe gaat domiciliëring in zijn werk?

Na een manuele betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal heb je de mogelijkheid om domiciliëring aan te vinken. Ontzettend comfortabel! Bovendien ontvang je 35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel, en de domiciliëring wordt uitgevoerd, een e-mail ter herinnering.

Word ik op de hoogte gebracht voor het geld van mijn rekening gaat?

Uiteraard. 35 dagen voordat de domiciliëring wordt uitgevoerd, ontvang je een e-mail ter herinnering. Je kan er op dat moment nog steeds voor kiezen om je domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten als je dat zou wensen.

Moet ik opnieuw betalen wanneer ik gebruik wil maken van domiciliëring?

Je kan bij de verlenging van je profiel kiezen voor het comfort van betaling via domiciliëring. Om dit te kunnen doen, dien je ons hiervoor het mandaat te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren (via Visa en Mastercard is dat momenteel nog niet mogelijk). Je hoeft dus niet extra te betalen, maar enkel de eerste betaling manueel uit te voeren.

Waarom moet ik eerst een manuele betaling uitvoeren?

Dankzij een manuele betaling kan je ons het nodige mandaat geven voor een domiciliëring. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Ik heb al een domiciliëring. Waarom moet ik bij een nieuw profiel of de bestelling van credits toch manueel betalen?

Bij de aanmaak van een nieuw profiel of bij de bestelling van credits dien je ons opnieuw een mandaat voor domiciliëring te geven. Dit doe je door bij je eerstvolgende betaling voor je nieuwe profiel of credits via BanContact, KBC, Belfius of iDeal aan te vinken dat je domiciliëring wenst te activeren.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?

Het wijzigen van je rekeningnummer kan enkel door de huidige domiciliëring te verwijderen. Dit doe je eenvoudig door in te loggen en te gaan naar onderdeel ‘Domiciliëring’. In het midden van de pagina vind je de link om de huidige domiciliëring te verwijderen. Nadien kan je een nieuwe domiciliëring aanmaken door bij je eerstvolgende betaling dit aan te vinken. Deze eerste nieuwe betaling dient manueel te gebeuren zodat je een nieuw mandaat kan geven.

Hoe kan ik de domiciliëring stopzetten?

Je kan je domiciliëring tijdelijk stopzetten of volledig verwijderen.
35 dagen voor het verstrijken van de termijn van je profiel ontvang je via e-mail een herinnering dat de domiciliëring over 35 dagen zal uitgevoerd worden. In deze e-mail vind je tevens de link om de domiciliëring tijdelijk of definitief stop te zetten.
Na in te loggen kan je jouw domiciliëring ook steeds stopzetten op jouw account onder de knop ‘Domiciliëring’. Dit kan op eender welk moment.

5. Meerdere profielen / meerdere websites
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?
  • Als je ingeschreven bent op een van onze sites kun je je ook gemakkelijk laten vermelden op de andere sites. Met je bestaande logingegevens maak je een nieuwe persoonlijke pagina aan.
  • Login en klik rechts op 'jouw praktijkprofielen' (of scrol naar beneden op smartphones). Klik daarna op 'maak een nieuw profiel aan' en selecteer de website waarop je een profiel wenst te maken.
  • Je adres en facturatiegegevens blijven behouden. Alle andere gegevens dien je opnieuw in te geven. Op deze persoonlijke pagina kunnen dus andere gegevens staan dan jouw eerste persoonlijke pagina. Om beter gevonden te worden via Google is het goed om op dit profiel een iets andere tekst te plaatsen en de volgorde van je massagevormen en klachten anders te rangschikken dan je 1e profiel.
  • Na aanmaak ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je 2e profiel komt online na het verwerking van jouw betaling. Reken hiervoor tussen 5 à 10 werkdagen.
Is een profiel op meerdere sites nuttig?
  • Ja, dat is het zeker. Al onze sites bereiken een divers doelpubliek en zijn vindbaar op verschillende thema's. Je hebt er dus baat bij op verschillende sites te adverteren. Zo krijgt je praktijk de grootste bekendheid.
Krijg ik korting als ik op meerdere sites een profiel heb?
  • Een goede vindbaarheid is nooit zonder kostenplaatje. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om de vindbaarheid (en gebruiksvriendelijkheid) van onze sites te optimaliseren via technische aanpassingen, uitgebreide reclame ed. Hier komt heel wat werk bij kijken achter de schermen. Daarom kunnen we helaas geen korting voorzien voor wie meerdere profielen aanmaakt. Gelukkig loont het wel de moeite. De voordelen van onze sites dekken ruimschoots de kosten. Je dient in principe maar 1 aanmelding per jaar te ontvangen om de kosten terugbetaald te krijgen.
  • We voorzien wel een korting vanaf 4 profielen op dezelfde praktijklocatie. Dit wordt meestal gebruikt door groepspraktijken of koppels.
Ik wil (ook) een profiel als massagetherapeut. Kan ik mijn huidig profiel kopiëren naar VindeenTherapeut.be?
  • Al onze sites zijn verschillend qua opbouw, zoektermen ed. Een profiel kopiëren is daarom niet.
  • Natuurlijk kan je wel een profiel aanmaken op een andere website en dat kan allemaal binnen één account. Log in en klik in de kolom aan de rechterzijde van de pagina (of onderaan de pagina op smartphones) op Mijn praktijkprofielen. Boven je profieloverzicht kan je klikken op de knop ‘Maak een nieuw profiel aan’. Zo hoef je niet alle gegevens opnieuw in te geven. Enkel de specifieke praktijkgegevens dien je aan te passen en aan te vullen.
Mijn profiel past beter op een andere site. Kan mijn huidig profiel overgezet worden?

De inhoud van je profiel kan nooit overgezet worden. Dit is technisch niet mogelijk. Contacteer je ons binnen de twee weken van je betaling, dan kunnen we wel je resterende termijn overzetten. Je zal dan zelf een nieuw profiel moeten aanmaken via de knop 'Maak een nieuw profiel aan' bij Jouw praktijkprofielen om dit mogelijk te maken.

Heb je trouwens al een profiel op beide websites overwogen? Zo vergroot je je doelpubliek, bereik je een diversere groep mensen en word je vaker gecontacteerd!

Houd je het toch bij één profiel? Maak dan een nieuw profiel aan en activeer dit net voor je oude profiel offline gaat. (Dat kan je uiteraard ook eerder doen.) Als je ons een seintje geeft kunnen wij ervoor zorgen dat eventuele bestaande linken naar je oude profiel in bv. Google doorgelinkt worden naar je nieuwe profiel. Zo loop je zeker geen cliënten mis.

Ik werk op meerdere praktijkadressen. Kan ik deze op mijn profiel vermelden?
  • Het is niet mogelijk om een tweede praktijkadres toe te voegen aan je profiel en ook op dat adres vindbaar te worden. Wij doen elke dag opnieuw ons uiterste best om jouw profiel uitstekend vindbaar te maken. Je adres is sterk gelinkt aan die vindbaarheid, zowel in onze zoekresultaten als deze van Google. Zoekrobotten zoals Google zijn namelijk sterk gesteld op duidelijkheid. Het adres op je profiel vertelt Google dat je terug te vinden bent op die specifieke locatie. Een tweede adres brengt daarin verwarring en verlaagt je vindbaarheid.
  • Indien gewenst kan je je tweede praktijkadres in je persoonlijke tekst vermelden. Zo zijn bezoekers meteen op de hoogte van hun opties.
  • Wil je toch graag op beide praktijkadressen gevonden worden, dan kan je een tweede profiel aanmaken. Pas je tekst, foto en de volgorde van je zoekwoorden aan, zodat Google je twee profielen makkelijk kan onderscheiden. Dit zal de vindbaarheid van beide profielen ten goede komen.
6. Weergave profiel
Mijn profiel is niet aanwezig in de zoekresultaten. Hoe komt dit?
  • Of je profiel wel of niet in de zoekresultaten verschijnt hangt af van wat de bezoeker ingeeft in de zoekbalk. Wanneer de bezoeker een klacht of massagevorm (vb. massagetherapie) selecteert, wordt je profiel enkel getoond indien je deze klacht of massagevorm geselecteerd hebt in je profiel bij het onderdeel 'Zoektermen'. Om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat je vindbaar bent als massagetherapeut, dien je massagevorm te selecteren.
  • Selecteer alle massagevormen waarvoor je een opleiding genoten hebt.
  • Controleer je adres. Geef steeds het praktijkadres in zoals je het op een brief zou noteren. Bijvoorbeeld: woon je in een deelgemeente van een grootstad, geef dan je deelgemeente op, en niet de grootstad. Geef ook enkel je adres in, zonder extra toevoegingen (vb ‘eerste verdieping’). Indien ons systeem je adres niet correct kan terugvinden, word je mogelijk niet weergegeven binnen de zoekresultaten.
  • Afhankelijk van het bedrag dat je betaalde, staat je profiel één, twee of drie jaar zichtbaar op ons platform. Ben je de betaling uit het oog verloren, dan is het mogelijk dat je profiel offline is komen te staan. Nakijken of je profiel nog steeds online staat kan door in de rechter kolom (of onderaan de pagina op smartphones) op Jouw praktijkprofielen te klikken. Staat jouw profiel in het rood en zie je een knop ‘Plaats actief’, verleng dan je profiel om opnieuw vindbaar te worden. Afhankelijk van je gekozen betaalmethode kom je dan meteen of na 1 tot 3 werkdagen opnieuw online te staan.
  • Heb je de bovenstaande mogelijke oorzaken doorlopen en kan je je profiel nog steeds niet terugvinden? Neem dan contact met ons op.
De betaling werd reeds enkele dagen geleden uitgevoerd, maar ik vind mijn profiel niet terug op de site. Hoe komt dit?
  • Controleer of je zoekt op de juiste site. Ga na op welke van onze sites je jouw praktijk hebt aangemeld en zoek jouw profiel op de juiste website.
  • Afhankelijk van je betalingsmethode komt je profiel meteen of na enkele dagen online te staan. Betalingen met Bancontact, VISA e.d. worden meteen verwerkt. Betaal je per overschrijving, dan kan het 1 tot 3 werkdagen duren voor je betaling verwerkt wordt.
  • LET OP: Het kan tot 1 dag duren voor je vindbaar bent in onze zoekfunctie. Je kan je profiel wel al controleren via de knop 'Bekijk profiel' in het overzicht van Jouw praktijkprofielen.
  • Betaalde je meer dan 3 werkdagen geleden per overschrijving en staat je profiel nog steeds niet online? Ga dan even na of alle gegevens van je overschrijving juist werden ingevoerd. Een fout bedrag of een foute mededeling zorgen ervoor dat het betalingssysteem je betaling niet kan plaatsen. Is dat het geval, dan wordt het betaalde bedrag op je rekening teruggestort met als afkomstige ‘Mollie Payments’. Om je profiel te verlengen zal je de overschrijving dan nogmaals moeten uitvoeren.
  • Indien jouw profiel na een week nog steeds niet zichtbaar is, kijk dan na of de betaling effectief uitgevoerd is. Indien dit het geval is, contacteer ons dan via het contactformulier en zend ons je betaalgegevens zoals rekeningnummer, naam van de rekeninghouder, datum van betaling en bedrag zodat wij voor jou kunnen nagaan waar het fout loopt.
Waar kan ik mijn contactverzoeken raadplegen?

Je contactverzoeken worden je steeds via e-mail toegestuurd. Naast deze automatische e-mails kan je je contactverzoeken natuurlijk ook steeds raadplegen via de website. Dit kan je doen door in te loggen en op 'Contactverzoeken' te klikken.
Na 4 weken worden de berichten die je toegezonden werden definitief verwijderd uit je profiel én van onze server. Deze aanpassingen werden doorgevoerd wegens privacyoverwegingen na de GDPR-wet van 25 mei 2018. Na verwijdering kunnen we de inhoud van deze berichten niet meer raadplegen of naar jou doorsturen.
Heb je niet alle contactverzoeken via email ontvangen? Controleer zeker eerst je spam-inbox. Heb je deze toch niet ontvangen, dan kan je ons steeds contacteren.

Ik ontvang geen e-mails meer van Vind-een-Massage.be, hoe kan ik dit oplossen?

Een aantal mailservers (Telenet, Gmail etc.) plaatsen onze mailtjes soms rechtstreeks in je spambox. Een goede eerste stap is om even na te gaan of onze berichten daar terechtkomen. Is dat het geval? Voeg info@vind-een-massage.be dan toe aan je contactpersonen. Zo mis je geen correspondentie meer.

Vind je onze berichten ook niet terug in je spamfolder? Lees dan hier welke stappen je kan ondernemen om onze e-mails goed te ontvangen.

7. Cursussen plaatsen - credits
Hoe maak ik een cursus aan: stap voor stap.

Onze cursusmodule is dé uitgelezen plek om jouw workshop, training, lezing, vakantie etc. te promoten. Onze website wordt dan ook dagelijks door honderden mensen bezocht.

Maakte je je cursus al eerder een keer aan en organiseer je een nieuwe editie, voeg dan gewoon een nieuwe aanvangsdatum toe.

Een nieuwe cursus aanmaken is verder zeer eenvoudig en verloopt in drie stappen:

STAP 1: Controleer goed

Vóór je een cursus gaat aanmaken kan je best een paar zaken controleren. Zo heb je een online profiel nodig om zichtbare cursussen aan te maken. Heb je dat, dan controleer je ook even of je zeker voldoende credits hebt.

Hoe veel credits je nodig hebt voor welke cursussen, vind je hier terug.

STAP 2: De permanente gegevens

In stap 2 ga je de gegevens invullen die je later niet meer kan wijzigen. Zorg dus dat alles correct ingevoerd wordt, zodat je geen dubbel werk hoeft te doen.

Klik bij ‘Jouw cursussen’ op de knop ‘Cursus toevoegen’ en selecteer het profiel waaraan je de cursus wil koppelen. Enkel cursussen gekoppeld aan online profielen zijn zichtbaar.

Na je selectie ga je het volgende invoeren of selecteren:

  • De titel of naam van je cursus: wees duidelijk en bondig – meer info kan je later meegeven.
  • Waar vindt je cursus plaats? Kies tussen een vaste, fysieke locatie of online.
  • Wanneer start je cursus? Hier kan je aangeven of je cursus op een concrete, vaste datum start, of dat geïnteresseerden doorlopend kunnen instappen.
    De doorlopende optie kan bv. gebruikt worden voor een meditatiesessie met vrije deelname die wekelijks georganiseerd wordt OF voor een zelfstudiepakket dat je wil aanbieden, waarbij geen concrete startdatum is vastgelegd en geïnteresseerden vrij kunnen inschrijven.
  • Hoe lang duurt de cursus of hoe lang wil je zichtbaar blijven?
    • Bij een cursus met een vaste aanvangsdatum kies je hoe lang de event duurt: één of meerdere dagen.
    • Bij een cursus met een doorlopende vrije start geef je op hoe lang je je cursus zichtbaar wil maken. Dit kan bv. afhankelijk zijn van hoe lang je een herhalend event organiseert, of hoe lang je begeleiding biedt voor een bepaald aanbod.
  • Wat voor event organiseer je? Hier kan je uit een wijde selectie kiezen.
  • Afhankelijk van waar je event plaatsvindt, geef je ook nog een adres in. (Dit is uiteraard niet zo voor online cursussen.)

STAP 3: De details van je event

Alles wat je in deze stap invoert, met uitzondering van je aanvangsdatum, kan je nadien nog wijzigen.

Eerst krijg je een samenvatting van de gegevens die je daarnet invoerde. Deze zijn niet meer aanpasbaar.

Daaronder vul je de gegevens aan zoals een omschrijving van je cursus, de korte beschrijving voor de zoekresultaten en host en prijs van je cursus. Je kan ook één of meerdere foto’s toevoegen.

Daarna vragen we je om de cursusdata aan te vullen.

  • Voor een cursus met een vaste aanvangsdatum vul je de eerst (of enige) dag in waarop je cursus plaatsvindt. Je kan ook het begin- en eindtijdstip opgeven.
    • Cursussen van meerdere dagen krijgen ook ruimte om de vervolgdata van hun cursus in te voeren. Dat zijn de dagen waarop je cursus verdergezet wordt na de eerste cursusdag.
  • Voor een cursus met een doorlopende inschrijvingsmogelijkheid geef je de datum in vanaf wanneer je de cursus vindbaar wil maken op onze website(s). Je wordt dan vindbaar VANAF deze datum, en gedurende de periode die jij zelf selecteerde.

Selecteer ook de websites waarop je vindbaar wil worden. Je betaalt het aantal eerder vermeldde credits pér website die je aanduidt. (Selecteer enkel websites die logisch zijn voor jouw event.)

Het totaal te betalen credits wordt voor je berekend onder ‘Credits:’. Zo weet je steeds hoe veel credits je zal moeten inleveren en hoe veel je er nog hebt.

Ten slotte selecteer je de zoektermen. Bij thema’s vink je de zaken aan die beschrijvend zijn voor jouw cursus. Met de pijltjes in de rechterkolom kan je belangrijke termen naar boven plaatsen, en minder belangrijke naar onder. Daarna doe je hetzelfde voor de doelgroepen van je cursus.

Voila! Je cursus is volledig – je kan op ‘Cursus opslaan’ klikken.

Vergat je nog iets in te vullen, dan zal een informatief vakje verschijnen dat aangeeft wat er nog ontbreekt. Eens alles volledig is kan je dan definitief opslaan en komt je cursus online te staan!

Met deze handleiding zou je alles vlot moeten kunnen aanvullen en -maken. Loopt er toch iets niet goed of heb je nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

Ik wil meer activiteiten plaatsen maar mijn credits zijn op. Wat moet ik doen?
  • Je kan altijd extra credits aankopen om je aankomende cursussen online te plaatsen. Log in en klik in de rechterkolom op Cursussen. Klik op Credits kopen. Maak een keuze in de hoeveelheid credits die je wenst aan te kopen en betaal meteen of kies om via overschrijving te betalen. Na ontvangst van je betaling worden de credits toegekend en kan je ze gebruiken om cursussen, workshops etc. aan te maken.
Ik heb een cursus geplaatst. Kan ik deze ook plaatsen op één van jullie andere websites?
  • Je kan gemakkelijk je activiteit plaatsen op al onze sites. Bij het invullen van de gegevens kan je aanvinken op welke sites je wil staan.
  • Het aantal credits wordt aangerekend per website.
  • Plaats je cursussen ed. steeds zo lang mogelijk op voorhand online.
Het thema van mijn cursus staat niet in de lijst. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
8. Sociale netwerken
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, linkedin,...
  • Facebook, linkedin,… zijn mooie wegen om je praktijk kenbaar te maken. Dit doe je als volgt:
    • Facebook:
      1. Like onze facebookpagina, rechts bovenaan de pagina. Zo ontvang je al onze posts. Deel deze af en toe zodat ook je vrienden deze posts kunnen ontdekken.
      1. Plaats een link naar Vind-een-Massage.be en je profiel op je prikbord door een bericht te plaatsen waarin het webadres voorkomt (www.vind-een-massage.be en/of je eigen webadres die bovenaan in de balk verschijnt wanneer je op je profiel bent). Vraag aan je vrienden en familie om dit bericht te ‘delen’ en te 'liken'. Herhaal dit af en toe.
    • LinkedIn:
      1. Zoek Vind-een-Massage .be op LinkedIn bij personen en maak connectie met ons.
      1. Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
      1. Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Massage.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): bv. Mijn pagina op Vind-een-Massage.be
  • Het delen van de link naar je profiel heeft een zeer positieve invloed op de weergave van je profiel in Google!